Barion Pixel

Ha pénzt akarsz csinálni az AI-ból, használd marketingre – Wolf Gábor gyakorlati útmutatója e-kereskedőknek

AI marketing webshop

Az AI ma már végtelen dologra használható, de éppen ezért sokan nem is igazán tudják, mire és hogyan érdemes valójában alkalmazni.

Wolf Gábor (Marketing Commando) válasza erre a kihívásra: Ha mindig is filóztál azon, hogyan lehet az AI-ból pénzt csinálni, akkor használd a marketingre. A marketing hozza be a vevőt, a vevő hozza be a pénzt. 

A mai világban nem használni AI-t a marketingre, az olyan, mintha 10 évvel ezelőtt nem lett volna honlapod, vagy nem küldenél hírleveleket. 

A továbbiakban Gábor legfontosabb, az Ecommerce Expo közönségének szánt tanácsait szedtük egy csokorba konkrét példákkal bemutatva.

1. Képek generálása AI-jal költséghatékonyan

Megfelelő illusztrációkat készíteni az egyik legnehezebb része a marketingnek, legyen szó akár hirdetés képekről, akár közösségi média posztokról. 

Egy webshopnál pedig kifejezetten fontos, hogy szexin tudjuk bemutatni az adott terméket. Egy termékfotó például sokkal hatásosabb, ha egy boldog ember tartja a kezében a terméket vagy a tipikus vevő éppen használja. 

Régen mi kellett ehhez?

  • Stúdióbérlés
  • Fotóssal egyeztetés, szerződéskötés
  • Modell kiválasztása
  • Fotózás lebonyolítása
  • Jóváhagyások a hirdetéshez

Mit mondott erre korábban egy vállalkozó? Ez túl macera! Annyi időt és költséget jelentett, amit eddig csak egy multi engedhetett meg magának. Helyette indítsunk inkább csak egy árakciót! 

Most már viszont egy KKV is tud úgy hirdetni, ahogy korábban csak egy multi. Otthon, pizsamában fél óra alatt olyan hirdetési kreatívokat tud összerakni az AI-jal, amiket eddig csak multis büdzséből lehetett megvalósítani.

Hogyan használd a Geminit képek generálására?

  1. Feltöltesz egy termékfotót
  2. Generálj egy olyan ember, aki úgy néz ki, mint a célközönséged
  3. Kérd meg a Geminit, hogy mutasson egy olyan képet, ahol ez az ember örül a terméknek, a kezében fogja vagy a nézők felé mutatja, akár használja is azt.

Példa:

Nézzük, milyen képeket lehetne generálni a Reflexshop hirdetéséhez:

  1. kép: Probléma bemutatása – unatkozó emberek, nézik a Netflixet, miközben egyikük kitalálja, hogy ennél valami kreatívabbat kéne csinálni.
  2. kép: Screenshot a Reflexshop oldaláról, ahogy éppen rákeresnek egy társasjátékra
  3. kép: Ugyanaz a társaság boldogan játszik valamelyik játékkal.

Mindhárom kép könnyedén elkészíthető AI-jal – meg tudjuk jeleníteni a szereplőket, a szituációt és a hangulatot is.

Itt van például egy kép, ami egy kutyaeledel webshopnak készült:

AI kép generálás

2. Videók készítése AI-jal, ha nem akarsz szerepelni

Tagadhatatlan, hogy a videók korszakát éljük, de mégis nagyon sok webshopos nem használja az ebben rejlő lehetőségeket. Miért? 

Nem mindenki szeret kamera elé állni, és ez sok webáruház tulajdonosra is igaz. Nem feltétlenül akarnak videókban szerepelni és az arcukat mutatni. De az is lehet, hogy nem akar megfizetni egy influencert vagy alkalmazott, hogy legyen ő a cég arca, mert mi van, ha több pénzt fog idővel kérni vagy felmond az illető. 

Az AI erre is ad egy nagyon jó lehetőséget és kinyitja a kapukat. Könnyedén tudsz szereplőket megszólaltatni és AI által megrajzolt képeket hanggal megeleveníteni. Anélkül, hogy kamera előtt kéne szerepelned, máris tudsz a cégednek egy “kabala figurát” létrehozni.

Nem rég jött ki a Runway Perform videó funkciója, ami pont erre való. Feltöltesz egy fotót (ami lehet akár egy AI által generált “mascot” is), utána felveszed magad videóra, és ez alapján a beszédet és a gesztikulálást is ráilleszti az AI az előzetesen feltöltött képre.

Egy másik izgalmas AI eszköz, az ElevenLabs, ami a hangodat is rá tudja igazítani a karakterre. Egyszer legenerálod a mascot hangját, és utána bárki csinálhatja hozzá a mozgást, így lesz egy örökké élő karaktered. Erre itt egy példa:

3. Piackutatás AI-jal a stratégiai döntésekhez

Pár éve még több heti munkába és milliós költségekbe került, ha valaki egy átfogó, mély piacelemzést szeretett volna kapni. 

Fél évvel ezelőtt még nem feltétlenül javasoltuk volna, hogy aktívan használjuk piackutatásra az AI-t, mert ha nem talált egy adatot, akkor gyakran hallucinált. De ma már sokkal megbízhatóbb, és olyan adatok kerülnek bele, amelyek valósak. Így egy sokkal gazdagabb adatmennyiséghez férhetünk hozzá, mint amennyit egy ember általában megszerez.

Nézzük a Reflexshop példáját ismét: 

Kérek egy elemzést a magyarországi játékforgalmazók piacáról:

  • Kik a legfőbb szereplők?
  • Milyen marketing eszközöket használnak?
  • Mennyit költenek marketingre?
  • Mik a legfőbb erősségeik?
  • Mely trendek befolyásolják a piacot?

Ezt követően az AI feltesz majd nekünk kérdéseket, mint például: hány évre visszamenőleg szeretnénk adatokat látni, gyártókra vagy csak viszonteladókra fókuszáljon, stb.

A válaszolok alapján elindul egy mély kutatás, és a végén kapunk egy olyan elemzést, ami alapján akár már rögtön tudunk stratégiákat meghatározni.

Wolf Gábor ezt a kutatást most már minden konzultáció elején bekéri, mert mindig kiderül, hogy egy csomó olyan adathoz férnek így hozzá, ami az ügyfélnek nincs meg.

Ezt minden cégnek legalább egyszer meg kéne csinálnia a saját piacára nézve, mert garantált, hogy sokáig fog morfondírozni rajta, hogy mit csináljon másképp. 

AI eszközök piackutatáshoz:

  • ChatGPT
  • Gemini
  • Grok
  • (ma már szinte az összes AI-ban van Deep Search lehetőség)

4. Szövegírás AI-jal, pontosabban stilizálás

Legyünk őszinték: A nulláról megírt AI szövegek nem annyira szexik. Ehelyett inkább így használd a szövegírás során:

  • Nyers szöveget megírod, és megkéred az AI-t, hogy írja át inspirálóvá, baljóslóvá, vagy bármilyen más stílusra. (Még ekkor is jó az általa megírt verzióba picit belejavítanod.)
  • Szinonima, hasonlatok keresése
  • Ötletelés kampány kommunikációkhoz

Reflexshop példa:

Mutasd be, hogy a termékemmel (társasjáték), hogyan lehet unalmas estékből izgalmas programot varázsolni, ami összekovácsolja a társaságot. Mondj nekem 10 ötletet, hogyan tudnám ezt demonstrálni.

Az AI erre kidob tök jó ötleteket, amelyekből te már tudsz csinálni kampányt, kreatívokat, posztokat.

Wolf Gábor kedvenc AI eszközei

  • Deep Research: Mély elemzésekhez, piackutatáshoz.
  • Midjourney: Képszerkesztésre
  • Gemini: Meglévő képek szerkesztésére
  • Nano Banana: Gemini új funkciója, olyan mint egy Photoshop, amivel beszélgetni tudsz, anélkül, hogy ismernéd a funkciókat (pl.: színezd át a nő ruháját pirosra).
  • Runway, Kling: Videók készítésére és szerkesztésére.
  • Sora: Magyarországon még nem érhető el, de olyan több szereplős, több helyszínes, látványos, menő hangeffektekkel teli videókat tud készíteni, amiket eddig csak multik engedhettek meg maguknak.

Két példa a Geminivel történő képszerkesztésre:

gemini ai képszerkesztés
ai képszerkesztő gemini

Te használod már az AI-t marketingre? 

Minél előbb elkezded, annál előbb nyílik ki az online marketing új világa előtted. Elsőre talán picit még több idő lesz 1-1 kép vagy videó elkészítése ezekkel a módszerekkel, de idővel belerázódsz, és tényleg percek alatt tudsz majd olyan magas minőségű tartalmakat gyártani, amikre eddig még nem volt lehetőséged. 

Tanulj és kérdezz Wolf Gábortól személyesen

Gyere el 2026. február 26-án a jubileumi Ecommerce Expo-ra, ahol Gábor bemutatja, hogyan lehet hatékonyan beépíteni egy webshop marketing stratégiájába azokat a trükköket, amelyekel a Z generációt is sikeresen megszólíthatjuk. Ne maradj le, biztosítsd helyed mielőbb, most még kedvezményes áron: www.ecomexpo.hu/#jegyvasarlas

Legfrissebb cikkek

Ne hagyd ki az év legfontosabb e-kereskedelmi rendezvényét!

Az Ecommerce Expo-n mindenki jelen van, aki számít a hazai online kereskedelem világában!