ComplexPress Mit nem tettél meg vevőid tökéletes vásárlói élményéért?

Vállakozásunk növekedése érdekében fontos, hogy a logisztikában rátermett partnerekre támaszkodjunk.

Ahhoz, hogy nőjön, egy vállalkozás tegye azt, amihez a legjobban ért: hozzon létre nagyszerű termékeket és kommunikáljon profin a vevőivel – a webshoplogisztikában pedig támaszkodjon rátermett partnerekre, akik a keze alá dolgoznak.

Két dolog szokott történni akkor, amikor egy e-kereskedelemben érdekelt cégvezető meghallja a logisztika szót: vagy minden létező szőrszál feláll a karján és hevesebben kezd verni a szíve, vagy egyszerűen elalszik az unalomtól.

Az első csoporthoz tartozók szinte biztos, hogy legalább egyszer belefutottak már álmatlan éjszakákat okozó csomagszállítási vagy raktározási krízisbe, amikor elégedetlen vevők panaszait kellett kezelniük az akadozó szállítás vagy csúszás miatt.

A második csoport tagjai pedig valószínűleg még csak most tervezgetik a webshopjuk elindítását, vagy eddig egy másik kollégával intéztették a logisztikát, amit nem tekintettek kiemelt jelentőségű feladatnak.

Pedig a (szinte) tökéletes vásárlói élmény a csomag átvételének pillanatában születik meg – vagy törik össze apró reklamációszilánkokra.

„A logisztika nem szexi. A webshoplogisztika sem. Viszont megkerülhetetlen tényező a vásárlói élményben. Mégis, amikor valaki egy webshop elindítását tervezgeti, általában a termékek beszerzésére, marketingjére, az áruház kialakítására és a cég pénzügyeire fókuszál. A webshoplogisztika viszont nincs az első öt „megválaszolandó” kérdés listáján. De ez igazából nem is a webshopok, sokkal inkább a marketingesek hibája – mondja Rácz Péter, az idén 13. éves, 100%-ban magyar tulajdonú Complexpress Logisztika ügyvezetője.

Vállalkozóként egészen addig nem is szentelnek az átlagosnál nagyobb figyelmet a területnek, amíg nem szembesülnek a megrendelések okozta adminisztratív káosszal, vagy azzal az első hallásra elképzelhetetlennek tűnő helyzettel, amikor a saját árukészletük szorítja ki őket az irodájukból. Vagy nem találkoznak élesben egyes futárszolgálatok elérhetetlenségével, netán „sajátos” kommunikációjával, ami miatt a mi cégük Facebook oldalára 1 csillagos értékelések kerülnek fel.

De hogyan tehetnek azért, hogy a webáruházukból a vásárlóiknak olyan (vagy még jobb) minőségű kiszolgálásban legyen része, melynek köszönhetően nem kérdés, hogy a legközelebb is náluk, és nem egy másik webshopban vagy fizikai boltban fognak vásárolni?

Például azzal, ha semmilyen formában nem okoznak csalódást a megrendelt csomagok kiszállításában. Ki ne hallott volna már januárban leszállított karácsonyi ajándékokról? Ki ne találkozott volna már azzal a jelenséggel, hogy egy webshopból rendelt termék sokat késve, többszöri sikertelen kézbesítés után, nem egyszer sérülten, összenyomódva érkezett meg a címzetthez?

A webshoplogisztika elhanyagolásával azt a gondosan felépített, kőkemény marketingfolyamatot nullázzák le, amellyel a terméküket először eljuttatják a célcsoporthoz, majd meggyőzik őket a vásárlásról.

 „Szerintem egy webshop tulajdonosának nem feladata, hogy éjjel-nappal az optimális raktárlogisztikai rendszerépítésről vagy a komissiózásról gondolkodjon. Az viszont igen, hogy ha nem szeretné, vagy nem tudja megszervezni házon belül ezeket a folyamatokat, akkor profi partnerre bízza magát vásárlói kiszolgálásában. Meggyőződésem, hogy ezzel tartozik nekik a bizalmukért! Ha pedig növekedni akar, saját magának is. Mert így tud elkövetni mindent a közel tökéletes ügyfélélmény garantálásáért.”

A ComplexPress meghatározó szereplő az ún. fullfilment szolgáltatás területén. Különösen igaz ez a nemzetközi fulfillment tekintetében. A fullfilment azt jelenti, hogy a webáruházaknak:

  • nem kell a beszállítással bajlódniuk – nemzetközi beszerzés esetében sem
  • nem kell raktárt keresniük, bérelniük, berendezniük,
  • nem kell komplex logisztikai rendszereket üzemeltetniük,
  • nem kell időt fecsérelniük a komissiózásra (a megrendelések összeválogatására),
  • nem kell törődniük a szakszerű csomagolással (sőt, akár a csomagolóanyag beszerzésével sem),
  • nem kell pepecselniük a visszáru menedzsmenttel,
  • és végül nem kell aggódniuk a szállítás miatt sem.

Mert mindezt elvégzi helyettük a logisztikai partner.

 „A fullfilment révén két dolgot adunk partnereinknek: IDŐT és LEHETŐSÉGET. Időt, amit most a cégvezetők webshoplogisztikai feladatokra vesztegetnek el, amit soha nem kapnak vissza. És lehetőséget a növekedésre, csak azért, mert a felszabaduló idejüket végre termékfejlesztésre, marketingre, az ügyfeleikkel való minőségi kommunikációra fordíthatják, és nem arra, hogy egyesével csomagolják a megrendeléseket vagy Excel-táblákat bújjanak éjszakába nyúlóan” – mondja Rácz Péter, akitől azt is megtudtuk, hogy a Complexpress a világ minden országába szállít csomagokat. És hogy megbízókat felkészülten és profin képviselhessék azok ügyfelei felé, évente külsős tréner céggel, ügyfélszolgálati kommunikációból képzik munkatársaikat.

Emellett az év végi túlzsúfolt időszakban is időgaranciát is vállalnak a teljes logisztikai kiszolgálásra, így a kézbesítésre is, tehát biztos, hogy nem a ComplexPress Logisztikán fog múlni pl. a karácsonyi ajándékok kiszállítása, és webshop tulajdonosként Te is végre nyugodtan várhatod az ünnepeket.

És ami talán még ennél is fontosabb: a webshoplogisztika megtámogatja, hogy a vevőid visszatérjenek az áruházadba a következő vásárlásuk alkalmával.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.