Ecommerce Expo 5 ok, amiért megéri nőknek eladni.

Tudod, hogy mi a világ legegyszerűbb szegmentálási módszere, ami megduplázhatja a konverziód és kiemel a konkurensek közül?

A feminizmus térhódítása, a nők által dominált Instagram és a létszámuk a lakosságban mind azt súgja, hogy érdemes figyelembe venni eltérő igényeiket.

Ha Te nem teszel különbséget nők és férfiak között, amikor eladni próbálsz, akkor nagy hibát követsz el. És sajnos nem vagy egyedül vele, ugyanis Magyarországon a legtöbb kereskedő nem választja szét a kommunikációját nőknek és férfiaknak . Egyformán szólítanak meg mindenkit.

Emiatt már 2018-ban is több százezer forinttól estünk el, de 2019-ben ez a szám látványosan nőni fog. Most már egyszerűen muszáj lesz változtatnunk.

 

Összegyűjtöttünk pár okot:

 

1. Magyarországon 2016-ban 5,1 millió nő élt. Ez a teljes népesség 52,3 százalékát jelenti. Ha csak a többség győz elvből indulunk ki, akkor már nem értjük, hogy miért kommunikál a legtöbb magyar webáruház még mindig a férfiakkal.

 

2. A női fogyasztók hatalmas vásárlóerővel bírnak. Marti Barletta, a “Marketing to women” című könyv szerzője szerint a háztartások 85%-ában a nők az elsődleges döntéshozók. És ez így is van: ők a családi kassza fő döntéshozói! És a jó hír, hogy imádnak is vásárolni.

 

3. Ma már a perszonalizáció az alapja a jó marketingnek. Ha máshol használod a perszonalizációt, beleteszed a keresztnevet a hírleveleidbe, próbálsz intelligens termékajánlásokat beépíteni az oldaladra, akkor nők és férfiak között miért nem teszel különséget? Nem szabad elfelejtenünk, hogy a nők mást várnak el a hirdetőktől, mint a férfiak.

Gondoljunk csak a plázában a butik előtt ülő férjre, aki minél előbb le akarja tudni a vásárlást, és a 20. ruhát próbálgató feleségre, aki a vásárlást szabadidős tevékenységnek tekinti.

 

4. Bár a vállalatok többsége azt hiszi, hogy a nőket célozza marketingjével (legalábbis egy kutatás ezt mutatta ki), ez egyáltalán nem igaz. Az ok nagyon egyszerű: nem tudják, hogyan kell beszélni a nőkkel. Pont úgy, mint ahogy sok férj nem tudja, hogy mit adjon a feleségének születésnapjára. Vagy ahogy azt se tudják, hogy most épp mi rosszat csináltak. 🙂

 

5. Arról nem is beszélve, hogy jobban meg is éri női vásárlókat szereznünk, hiszen lojálisabbak, mint a férfiak. Nekik igazán megéri a kedvükben járnunk!

 

Mondjuk, hogy elfogadtuk, hogy kommunikálnunk kell a nők felé. Már csak az a kérdés, hogy hogyan, igaz?

Egy dolgot elárulunk: a nők élményre és lovebrandekre vágynak!

Pálfi Éva Ecommerce Expo-s előadásából pedig azt is megtudhatod, hogyan teheted élménnyé számukra a vásárlást. Janata Kriszta pedig segít felturbózni a webáruházad kommunikációját úgy, hogy azzal a nőket is tuti leveszed a lábáról.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.